Zeer geslaagde winteractiviteit van de Compagnie

Geplaatst op 16-02-2020  -  Categorie: Rond- en platbodem  -  Auteur: Redactie

Op zaterdag 25 januari 2020 vertrok er 's morgens om 9.00 uur een bus met enthousiaste leden van onze watersportvereniging afgeladen met foerage richting Zaandam.

Mooi weer, een mooie bus, mooie mensen, dit moet wel een mooie dag worden. Zoals gewoonlijk was er na een half uurtje rijden koffie/thee met koek. Niet altijd even gemakkelijk om in een rijdende bus te serveren, maar het is gelukt.

Zaanse Schans

Rond 10.30 uur meerden we af bij de Zaanse Schans. Ook hier weer koffie, maar dan wel met het assortiment koekjes van Verkade, een product uit deze streek.

Omdat er deze keer geen gids was (is hier ook niet nodig), had de organisatie deze dag voor een ieder een briefje met de tijdsplanning er op, om er voor te zorgen dat men op tijd en op de juiste plaats was.

Het merendeel van onze mensen bracht als eerste een bezoek aan dit museum. Een plaats waar veel te zien is over het ontstaan van dit gebied en de producten die hier vandaan komen. O.a. verkade koekjes, olie, papier, verf, enzovoort, en veel scheepsbouw. Voor het bereiden van de vele producten werden meestal de windmolens ingezet. Hier nu nog rijkelijk aanwezig en te bezichtigen.

Daarnaast was er mogelijkheid een bezoek te brengen aan de kleine huisjes waar onder andere chocola werd gemaakt, kruiden, een klompenmaker, bakkerijmuseum enzovoort. Te veel om allemaal op te noemen.

Lunch en rondvaart

Om 13.00 uur was er de uitgebreide lunch in restaurant “De Kraai”. Zeer goed verzorgd en een leuke bediening. Voor de namiddag stond een rondvaart gepland langs de molens en het industrie terrein, met uitleg van een zeer vrolijke stuurman, die een grapje of mopje niet schuwde.

Na de rondvaart was er nog tijd om over de Schans te lopen, wat dingen te bekijken om vervolgens om 16.00 uur weer in de bus te stappen en richting Giesbeek te gaan.

Gezellige en geslaagde dag

Onder het genot van een hapje en een drankje had de terugreis best wat langer mogen duren, hetgeen aangeeft dat het aan gezelligheid niet ontbrak.

In Giesbeek werden we met open armen ontvangen, want de slagboom stond al open. In Ruumzicht eerst nog een drankje en dan is het tijd voor een overheerlijke maaltijd verzorgt door Barry en Petra. Er ontbrak werkelijk niets aan. Nog even een ijsbuffet en koffie na, wat wil een mens dan nog meer.

Na zo hier en daar nog wat te hebben nagepraat ging een ieder voldaan en zeer tevreden naar huis.

De Compagnie kan weer terugzien op een zeer geslaagde dag voor alle leden van onze watersportvereniging die de moeite hebben genomen dit met zijn allen te beleven.

Opgetekend door een van de deelnemers.

Download hier het verslag.

Klik hier voor de foto's.

Jeugd Cadet les CWO Ervaren en Gevorderd

Zwaardbootzeilen (Cadet, Optimist, Laser, L. pico) | 18:00 - 21:00 | deel 1 / 11 | WSV Giesbeek

Aprilwedstrijden

Jeugd Optimist les CWO Basis