Instructeurs gevraagd

Je bent zelf enthousiast over het zeilen en het lijkt je geweldig als je kind het zeilen ook leuk gaat vinden.

Wat doe je dan: je geeft je kind op voor zeilles bij WSV Giesbeek. En op de eerste avond zie je dan je kind, samen met andere kinderen, onder begeleiding van de instructeurs de loopbrug aflopen naar de lessteiger.

Daar sta je dan. En wat ga jij doen in die twee uren dat je kind zeilles krijgt? Naar huis gaan loont vaak de moeite niet. Een kop koffie in clubhuis Ruumzicht gaat na enige keren toch wel een beetje vervelen. Hoe gezellig het daar ook is.

Maar je kunt natuurlijk ook iets anders doen. Geef je, net als de instructeurs van je kind, op als vrijwilliger om zeilles te gaan geven. Dan kan jij lesgeven aan kinderen van andere leden of daarbij helpen.

Zo zit jij mooie avonden op het water en helpen we elkaar in de vereniging. De Commissie Opleidingen zit altijd verlegen om mensen die willen helpen.

Overigens zoeken we niet alleen instructeurs voor het jeugdzeilen maar ook voor zeillessen voor volwassenen in de Lasers en Kielboten (Valk en Randmeer).

Instructeursopleiding niveau 2 (ZI-2)

Om les te geven bij de vereniging hoef je bij aanvang niet per se je papieren te hebben. Wel moet je bereidt zijn deze te halen. Dat kan bij WSV Giesbeek.

Er zijn geen kosten verbonden aan het volgen van de opleiding tot zeilinstructeur inclusief de Vaarrescue training.

Wat bieden wij

Vrijwilligers krijgen een, door de vereniging betaalde, rescuetraining. Daar leer je de  vaardigheden om te varen met de rubberboot en hoe je daarin hulp verleent.

Klik hier voor meer informatie over de rescuetraining en wanneer we deze geven.

Verder kun je gratis de opleidingen volgen die door de leden van WSV Giesbeek worden aangeboden bij de vereniging, kun je een jaarlijkse vergoeding voor zeilkleding declareren van € 50,-, is er een kilometerkostenvergoeding van € 0,21 per kilometer, ontvang je consumptiemuntjes (2 per lesmoment) en kun je gebruikmaken van de lesboten voor het trainen van je eigen vaardigheid (in overleg met de havenmeesters). En natuurlijk voldoe je dan ook aan je zelfwerkzaamheid.

Voorwaarden

Het hebben van je Klein Vaarbewijs 1 en je CWO 1 , 2 of 3 is gewenst maar niet verplicht. Voorop staat dat je plezier beleeft aan het geven van zeilles en zo de deelnemers enthousiasmeert voor de zeilsport.

Van aankomende instructeurs verwachten we dat ze aanstaand voorjaar (2020) meehelpen bij het geven van de zeillessen en dat ze lid zijn of worden van WSV Giesbeek. Verder geldt een minimum leeftijd van 16 jaar.

Ben je 15 jaar en heb je belangstelling om zeilles te geven, dan ben je aanstaand voorjaar welkom om mee te helpen bij de zeillessen zodat je alvast ervaring opdoet.

Aanmelden

Mail of bel ons als je belangstelling heb of als je eerst meer informatie wilt. Dat kan bij de coordinator van het zwaardbootzeilen via eitcurtsnitoobdraawz.[antispam].@wsvgiesbeek.nl.