Huur eens een Valk

Ben je lid van WSV Giesbeek maar niet in het bezit van een zeilboot? Dan is het goed om te weten dat WSV Giesbeek een Valk verhuurt aan haar leden. De Valk is niet voorzien van een buitenboordmotor.

Kosten

De kosten van de verhuur van een Valk voor een dagdeel (9-13 uur / 13-17 uur) bedragen € 32,50, en € 55,- voor een gehele dag (9-17 uur).

Per mail ontvang je een factuur voor de huur van de Valk na afloop van de reservering.

Eigen risico bij huren Valk

Voor het huren van de Valk geldt een eigen risico van € 100,- in het geval van schade veroorzaakt door toedoen of juist door nalatigheid van de huurder.

Reserveren en annuleren

Jaarlijks vanaf ongeveer 1 april tot eind oktober verhuren wij een Valk aan de leden. Je reserveert een Valk nadat je als lid bent ingelogd via deze link: https://www.wsvgiesbeek.nl/reserveren/planner

Je kunt een reservering 24 uur voor aanvang van de gereserveerde periode annuleren of verplaatsen naar een ander moment. Ook dat doe je via dezelfde link als hierboven. Ben je je reservering vergeten / is deze niet tijdig geannuleerd dan worden de huurkosten wel in rekening gebracht.

Meer informatie

De havenmeesters kunnen je meer informatie geven over de verhuur van de Valk. Zij zijn bereikbaar tijdens de openingstijden van het havenkantoor en/of via retseemnevah.[antispam].@wsvgiesbeek.nl.

Advies: draag een reddingsvest

Het is niet verplicht maar we adviseren het wel: draag een reddingsvest als je gaat zeilen. Het kan je redding betekenen als je in het water valt. Dat is een risico voor iedereen die vaart.

Een reddingsvest draait je op je rug zodra je in het water ligt. Daardoor kun je blijven ademhalen, ook als je bewusteloos bent. Hieronder lees je enkele tips. Klik hier voor meer informatie.

• Een reddingsvest werkt alleen als je het draagt!
  • Maak er een gewoonte van: aan boord = reddingsvest aan. Draag in ieder geval een reddingsvest bij een watertemperatuur lager dan 15 graden, ’s nachts, bij mist of vanaf windkracht 4 Beaufort.
  • Het vest moet je goed passen.
  • Maak alle sluitingen en de ceintuur vast.
  • Gebruik ook de kruisbanden! Die voorkomen dat het vest over je hoofd uitschiet als je in het water valt of als je aan het vest terug aan boord wordt getrokken.
  • Draag het reddingsvest over je jas, niet eronder.
img-20190407-wa0042

Verhuurvoorwaarden

Bij het huren van de Valk ga je akkoord met de volgende verhuurvoorwaarden:

• Je gaat netjes en zorgvuldig om met de boot en de daarbij horende materialen.
  • Je bent op de hoogte van de zeilregels en zult er alles aan doen om aanvaringen en/of schade te voorkomen.
  • In geval van schade meld je dat direct bij de havenmeester bij terugkomst of via retseemnevah.[antispam].@wsvgiesbeek.nl mocht hij niet in de buurt zijn.
  • In geval van schade bedraagt je eigen risico € 100,- en ontvang je daarvoor een factuur die je per omgaande dient te betalen.