Laser 4.7 en Radiaal

De Laser is een zeer populaire eenmanszeilboot voor zowel jeugd als volwassenen. Watersportvereniging Giesbeek biedt momenteel alleen zeillessen in de Laser aan voor volwassenen.

Ben je al in het bezit van een Laser of een vergelijkbare boot zoals een Splash, dan kun je daarin ook meedoen. Je krijgt dan een korting van € 50,-.

Zeil 4.7 of Radiaal

Afhankelijk van het type zeil dat je op de romp zet wordt het een Laser 4.7, Laser Radiaal of Laser Standaard. De Laser 4.7 is de Laser met het minste zeiloppervlak. Het zeil meet 4,7 m². De Laser Radiaal heeft een zeil van 5,76 m² en de Laser Standaard 7,06 m².

WSV Giesbeek gebruikt alleen het 4.7 en Radiaalzeil voor de zeillessen. Voor volwassenen meestal het Radiaalzeil (mede afhankelijk van gewicht).

Kenmerken Laser

De Laser is gemaakt van polyesther. De boot is 4,23 m lang, 1,42 m breed en de romp weegt 59 kg. Het 4.7 grootzeil heeft een oppervlak van 4,7 m2, het radiaal grootzeil een oppervlak van 5,76 m2.

zeilles-laser-1

Meer informatie

Wil je meer informatie over de zeillessen in de Laser? Neem dan contact op met de coordinator via eitcurtsnitoobdraawz.[antispam].@wsvgiesbeek.nl

Algemene informatie over de kosten, lesdagen en lestijden vind je hier.

Aanmelden Laser zeillessen voor volwassenen 2024

De Laser zeillessen voor volwassenen worden in 2024 gegeven op woensdagavond en zaterdagochtend. De inschrijving voor deze lessen in de Laser is open. We geven les op het niveau van CWO-Basis op de woensdagavond. Voor CWO-Gevorderd en CWO-Ervaren op de zaterdagochtend. Inschrijven kun je hier.