Praktijk vaaropleiding CWO 1 en 2 voor motorboten en zeiljachten

De cursussen zijn bedoeld voor alle watersporters die met vaartuigen varen waarbij ze te maken krijgen met het varen op de motor. De cursussen zijn volgens de CWO 1 en CWO 2 Motorboot diplomalijn, zodat het CWO 1 en CWO 2 diploma voor motorboten te behalen is.

CWO 1 Motorboot richt zich hoofdzakelijk op de rol van bemanning, CWO 2 Motorboot op de rol van schipper. De cursus CWO 1 is bij uitstek geschikt voor partners van schippers die nog weinig ervaring hebben in varen en wel hun eigen vaartuig willen besturen. Bijvoorbeeld als de schipper iets overkomt.

Beide cursussen sluiten naadloos aan op de theoretische cursussen Klein vaarbewijs 1 en 2.

In de afgelopen jaren hebben meer dan 100 cursisten het diploma CWO 1 en CWO 2 gehaald bij WSV Giesbeek.

Cursus CWO 1 Motorboot 2022

De cursus bestaat naast de kennis van het schip uit het beoefenen van het varen met je eigen vaartuig. De cursus staat nog niet ingepland.

Inhoud cursus

Schroefwerking in de praktijk, aanmeren en wegvaren onder diverse omstandigheden, aankomen, box in- en uitvaren, man over boord, achteruitvaren en ankeren. Het BPR en RPR worden NIET behandeld. De kennis hiervan is natuurlijk wel belangrijk. Voor deze theorie wordt verwezen naar de cursussen Klein vaarbewijs 1 en 2.

Kosten en aanmelding

Aan deze cursus kunnen alleen leden van WSV Giesbeek deelnemen. De kosten bedroegen in 2020 € 210,-.

Ben je geïnteresseerd in deze opleiding die voor ALLE Watersporters toegankelijk is? Neem dan contact op met eitartsinimda.[antispam].@wsvgiesbeek.nl.

Cursus CWO 2 Motorboot

Meer informatie over de cursus CWO 2 Motorboot volgt zo spoedig mogelijk.

Praktijk motorbootvaren 003
Zeilboot