Wedstrijdzeilen volgens de regels

In samenwerking met Henk Plaatje, auteur van onder meer het Regelschrift en bekend van de Regelwijzer, heeft Watersport-TV een online reglementscursus gemaakt die je gratis kunt volgen. Dat kan via Watersport-tv.nl, via Youtube of hier.

Henk Plaatje is een expert als het gaat om het wedstrijdreglement, maar bovenal iemand die de regels op een simpele wijze weet uit te leggen. Hij is onder meer auteur van het Regelschrift. Daarnaast geeft hij regelmatig aan wedstrijdzeilers cursussen en is lid van protestcomités.

De serie ’Wedstrijdzeilen volgens de regels’ is zowel bedoeld voor de ervaren wedstrijdzeiler die zijn kennis weer even wil opfrissen, als ook voor de beginnende wedstrijdzeiler die op een begrijpelijke manier en aan de hand van veel illustraties, foto’s en bewegende beelden de belangrijkste regels snel kan leren. Op de site van Henk Plaatje vind je een gratis oefentest.

Na deze serie kun je met het volste vertrouwen gaan wedstrijdzeilen.

Klik hier voor de Regels voor Wedstrijdzeilen 2021-2024 uitgegeven door het Watersportverbond.