Catamaran Race Training voor de jeugd

Spectaculaire én veilige catamaran zeiltraining voor jongeren: vaar jij volgend jaar mee in de ronde om Texel?

Elk jaar in juni is het weer zover: dan vindt er een waanzinnige jaarlijkse catamaranzeilrace plaats. Je vaart rond het adembenemende eiland Texel. Ook kinderen kunnen aan deze race deelnemen! Beschik jij over CWO 2 of 3 en ben je op zoek naar meer uitdaging? Lees dan snel verder!

Wegens succes verlengd.

De Watersportdag vorig jaar was een groot succes, veel jongeren maakte kennis met catamaranzeilen. Dat is de reden dat we hebben besloten dat we een vervolg gaan geven aan het catamaranzeilen voor de jeugd. Deze trainingen stomen je klaar om deel te nemen aan de ronde om Texel.

Wie?

De lessen worden gegeven door “veteranen” die eerder aan de Ronde om Texel hebben deelgenomen. Samen hebben zij een, weliswaar onofficiële, bijzonder gezellige zeilvereniging opgericht met de toepasselijke naam: ‘Ronde om Texel Veteranen’. Plezier (en uiteraard veiligheid) gegarandeerd. De lessen zijn geschikt voor kinderen die over CWO 2 of 3 beschikken en meer uitdaging zoeken in zeilen.

Wat?

We combineren de modernste leermethoden met de inzet van eigen boten. We beschikken over twee keer een Hobie 16, één Hobie 18, één Inter 18 en één A-cat. Deze afwisseling zorgt voor een leerzame ervaring op een catamaran.
Binnen het leerproces staan leren door doen en het opzoeken van uitdagingen centraal. Fouten maken mag! Er worden meester-leerling koppels gevormd voor het grootste leereffect. Daarnaast vinden we groepsdynamiek in combinatie met een ontspannen cultuur belangrijk. Om deze dynamiek en cultuur te stimuleren organiseren we barbecues, leren we je de fijne kneepjes van het outdoor life aan het water én maken we diverse uitstapjes, bijvoorbeeld naar Muiderzand. Ook bieden we excursies met overnachting aan.

Waar?

Na inschrijving via onderstaand e-mailadres ontvang je een duidelijke e-mail waarin alle relevante informatie gedeeld wordt.

Wanneer?

De lessen (12 in totaal) starten vanaf 24 april en zijn, afhankelijk van weer en bezetting, iedere woensdag van 18.00 uur tot 21.00 uur.

Hoe?

Een instructeur neemt één of (maximaal) twee jeugdzeiler(s) mee het water op. Individuele aandacht gegarandeerd dus.

Voorbeelden van oefeningen

Voorbeelden van oefeningen die de pupillen uitvoeren zijn: omslaan en oprichten, trapezewerk, starten en gates ronden, op één romp varen, sturen zonder roer (branding en op zandbanken), wildthing, man overboord, gennaker hijsen strijken onder tijdsdruk.

De juiste materialen

Om deel te nemen dien je over een aantal zaken te beschikken. Deze materialen zijn prijstechnisch gunstig verkrijgbaar bij bijvoorbeeld Decathlon. Denk aan:

- Een wetsuit (verplicht) of droogpak (optioneel)
- Helm (aanbevolen)
- Schoenen (verplicht)
- Trapeze (aanbevolen)
- Handschoenen (verplicht)

De juiste begeleiding

Per deelnemer verwachten we dat er een volwassene beschikbaar is bij het op- en afbreken, tenzij anders aangegeven. Voor de excursies met overnachting verwachten we in elk geval een volwassen begeleider per kind.

Meer informatie of direct opgeven?

Wil je meer informatie over de zeillessen in een catamaran? Mail dan naar eitcurtsnitoobdraawz.[antispam].@wsvgiesbeek.nl.

We kijken uit naar je komst. Wij hebben er zeiltastisch veel zin in! Jij ook?

catamaran

Aprilwedstrijden

Jeugd Optimist les CWO Basis

Zwaardbootzeilen (Cadet, Optimist, Laser, L. pico) | 09:00 - 12:00 | deel 1 / 9 | WSV Giesbeek