Cursusochtend Basiscertificaat Marifonie

Een marifoon is een zend- en ontvangapparaat voor maritieme communicatie. Via de marifoon leg je contact met andere schepen en met walstations, zoals sluizen, bruggen, verkeersposten of de kustwacht. Zowel op rivieren, kanalen en meren als op zee. Goed marifoongebruik draagt bij aan de veiligheid op het water.

Het Basiscertificaat Marifonie is vereist voor het in het bezit hebben en bedienen van een marifoon op het binnenwater.

Wanneer je dus vaart op een schip, waarop een marifoon aan boord is dient er minimaal een houder van het basiscertificaat marifonie aan boord te zijn.

Omgang marifoon

Op de cursus leer je om goed met een marifoon om te gaan, te voldoen aan de wettelijke eisen en hoe een marifoon te gebruiken in noodsituaties.

Programma cursusochtend 2024

Voorafgaand aan de cursus schaf je zelf het lesboek "VBO Cursusboek Marifonie en Marcom-B" aan dat voor circa € 20 te koop is. Het is nodig om vooraf enige zelfstudie te doen, anders beheers je de stof onvoldoende voor de cursusdag. Op de cursusochtend is er gelegenheid voor het stellen van vragen en wordt er verdere uitleg gegeven. De cursusochtenden in het voorjaar van 2024 zijn zaterdag 16 maart en zaterdag 20 april, van 9.00 tot 13.00 uur.

Examen

Sinds 1 juli 2023 is het afleggen van het examen alleen nog mogelijk bij het CBR. Voor informatie over het examen bij het CBR zie de betreffende CBR webpagina Basiscertificaat Marifonie.

Belangstelling?

Heb je belangstelling om deel te nemen aan deze cursusdag, vul dan het formulier op deze webpagina in.

Kosten

De kosten voor leden bedragen in 2024 € 35,00 de kosten voor niet-leden € 50,00.

Docent

De cursus wordt gegeven door Hans van Gorkom.

basiscursus-marifoni

Meer informatie

Neem contact op met Hans van Gorkom voor meer informatie  via mokrognav.snah.[antispam].@wsvgiesbeek.nl

Aanmelden

Klik op de gewenste dag (16 maart of 20 april 2024) in de lijst hieronder om je aan te melden voor de cursus.

Voor leden van WSV Giesbeek: meld je pas aan nadat je als lid bent ingelogd. Alleen dan verschijnt de gereduceerde prijs voor leden.

Niet-leden kunnen niet inloggen maar hoeven alleen de gevraagde velden in te vullen.

Marifoniecursusdag

2024 Activiteit