Vrij Jeugdzeilen 2024

Ben jij een gevorderde jeugdzeiler met minimaal CWO niveau en tussen de 12 en 17 jaar oud? Dan is er goed nieuws. Met ingang van donderdag 25 april 2024 starten we met een vrijzeilenavond!

Wat jij en je medezeilers gaan doen dat bepalen jullie zelf. Beetje aanklooien, omgaan, soms een wedstrijdje misschien, jullie verzinnen het maar. Plezier in het zeilen staat voorop. Je krijgt dus geen zeilles.

Je kunt meedoen in je eigen zwaardboot of een Laser pico van de watersportvereniging gebruiken.

Meedoen is op eigen risico. Een ouder of verzorger dient een ingevuld en ondertekend formulier in te leveren (klik hier).

Donderdagavond Vrij Jeugdzeilavond, start 25 april 2024

We gaan iedere donderdagavond beginnen om 18.00 uur. Je gaat dan zelf je boot gereedmaken. Om 18.30 uur ben je zeilklaar en gaan we het water op. Uiterlijk om 20.30 uur zijn we terug in de haven zodat om 21.00 uur alles weer netjes opgeruimd is.

Wat verwachten we van jou?

Er zijn een paar voorwaarden om mee te kunnen doen:

• Alleen jeugdleden van WSV Giesbeek kunnen meedoen.
  • Je bent minimaal 12 jaar oud.
  • Je hebt minimaal CWO 2 niveau jeugdzeilen (in de Laser pico) of CWO 2 zwaardboot.
  • Je kunt zelfstandig de boot op- en aftuigen.
  • Je kunt de boot zelfstandig overeind krijgen als deze omgaat.
  • Je draagt passende kleding (wetsuit, droogpak) en een zwemvest.

Aanmelden en maximale aantallen

Per 6 kinderen gaat er één rescueboot mee. Melden zich meer kinderen aan dan nemen we twee rescueboten mee. Extra hulp in de vorm van begeleiding is dan zeker welkom (lees ook hieronder). Twaalf kinderen is echt de limiet.

Er zijn maximaal zes Laser pico's van de vereniging beschikbaar. Als blijkt dat er op een zeilavond meer vraag is om mee te doen in een boot van de vereniging dan de zes stuks die er zijn, dan gaan we daar een verdeling in maken. Aangezien we nu nog niet precies weten hoe het verloopt buigen we ons daar later over. We vragen alvast om je begrip hiervoor.

Vul het formulier 'Aanmelden Vrij Jeugdzeilen' op deze pagina in als je wil worden opgenomen in de Vrijzeilen Whatsapp groep.

Begeleiding

Om het veilig te houden gaan er twee volwassenen mee in een rescueboot. Waait het te hard (16 knopen of meer) dan gaat het zeilen niet door. Zijn er te weinig of geen begeleiders dan gaat de zeilavond ook niet door. Tot nu toe zijn we met 5 begeleiders.

Extra begeleiders zijn zeker welkom. We horen het graag of je bij toerbeurt één of meerdere avonden wil begeleiden. Graag aanmelden door het formulier op deze pagina in te vullen. Als begeleider is het gewenst dat je Klein Vaarbewijs 1 of 2 hebt maar niet per se noodzakelijk (minimaal 1 begeleider per boot heeft een vaarbewijs en een VOG nodig).

Aanmelden begeleider

Beveiligingscode Beveiligingscode

Aanmelden Vrij Jeugdzeilen

Verklaring eigen risico

Deelname aan het Vrij Jeugdzeilen is op eigen risico. Daarom vragen we aan iedere ouder/verzorger om de Verklaring eigen risico in te vullen, te ondertekenen en te mailen naar administratie@wsvgiesbeek.nl of om een ondertekende verklaring af te geven op het havenkantoor ter attentie van de administratie. Zonder een ondertekende verklaring kun je niet deelnemen.

Klik hier om de Verklaring eigen risico te downloaden.

Beveiligingscode Beveiligingscode