Ontwikkeling WSV Giesbeek

Startend als kleine watersportvereniging op 5 november 1969 kende WSV Giesbeek vanaf de start een gestage groei tot het huidige aantal van ruim 1.200 leden.

Was de vereniging in het begin vooral gericht op de zeilsport, vrij snel na de oprichting stond de vereniging ook open voor mensen met motorboten. Door de enorme inzet van vele enthousiaste leden ontwikkelde zich een zeer actieve vereniging op een prachtige plek in het oosten van het land met uitzicht op de Veluwezoom en uitstekend bereikbaar vanuit de Liemers, de Achterhoek, Doesburg en de regio Arnhem.

Jubileumuitgave van Het Blauwe Boekje

Lees alles over de ontwikkeling van WSV Giesbeek in de 50-jarig jubileumuitgave van het verenigingsblad ‘het Blauwe Boekje’. Er zijn nog een beperkt aantal gedrukte exemplaren van dit jubileumboekje verkrijgbaar op het havenkantoor maar wees er snel bij want op=op.

WSV Giesbeek al meer dan 50 jaar op koers

WSV Giesbeek bestaat al langer dan 50 jaar en dat wilden we in 2020 uitgebreid gaan vieren. Op 9 november was er de aftrap met een receptie waarbij ruim 300 leden en genodigden aanwezig waren. Het bestuur kijkt terug op een zeer geslaagde dag. De foto's gemaakt door Chris Heil kun je hier bekijken. Er waren volop voorbereidingen voor een aantal jubileumweekenden in 2020 maar helaas konden we die niet laten doorgaan vanwege de coronamaatregelen.

Gedigitaliseerde oudere jubileumuitgaven

Bij het 25-jarig jubileum was er ook al een speciale uitgave van het Blauwe Boekje. Deze is gedigitaliseerd en kun je hier downloaden

Er is ook een exemplaar van het Blauwe Boekje gedigitaliseerd dat werd uitgegeven in  aanloop naar het 40-jarig jubileum. Het gaat om nummer 2 van 2009. Je kunt deze hier downloaden.

wsv-giesbeek-50-jaar-jubileumvlag