Rescuetraining 2023

Voor degenen die zeilers begeleiden op het water geeft WSV Giesbeek een rescuetraining. Denk aan de rescue-ers bij zeilwedstrijden, de zeilinstructeurs en de begeleiders van het jeugdzeilen.

Help jij als vrijwilliger mee aan één of meerdere van bovengenoemde activiteiten? Meld je dan aan voor deze training via het formulier op deze webpagina. Door mee te helpen als vrijwilliger aan bovengenoemde activiteiten voldoe je ook aan je zelfwerkzaamheid.

Voor de vrijwilligers van Sailability wordt een andere dag gepland voor de rescuetraining.

Maximaal 18 personen kunnen deelnemen aan deze training. Deelnemers zijn in bezit van Klein Vaarbewijs 1 of 2 of bereidt dat op korte termijn te halen.

In 2023 is de rescuetraining op 4 maart 2023. Graag aanmelden door op deze pagina het juiste formulier in te vullen. Dank!

Inhoud trainingsdag

De training start 's ochtends om 10.00 uur met een theoretisch gedeelte, daarna gaan we het water op met de rescueboten om te oefenen. Na de gezamenlijk lunch gaan we weer het water op.

Om meer over het verloop van zeilwedstrijden te weten te komen is het handig om de gratis online cursussen van het Watersportverbond te volgen. Als lid van WSV Giesbeek ben je automatisch ook lid van het Watersportverbond.

Start dag om 10.00 uur

Ruben Godschalk start met de training in Lijzijde om 10.00 uur. Graag ongeveer 10 minuten van tevoren aanwezig zijn. En graag meenemen je pasje Klein Vaarbewijs 1 of 2 en een reddingsvest. Heb je geen reddingsvest dan kun je een zwemvest van ons lenen.

Heb je nog geen Klein Vaarbewijs 1 of 2 maar wil je dat wel halen op korte termijn dan kun je je ook aanmelden.

Gratis online cursussen bij het Watersportverbond

Het Watersportverbond organiseert online cursussen die ieder maximaal 30 minuten duren. Ze vormen een goede voorbereiding over wat er allemaal komt kijken bij een zeilwedstrijd en wat er bij de rescue komt kijken. Klik hier voor meer informatie.

Jouw lidnummer van het Watersportverbond is niet hetzelfde als je lidnummer bij WSV Giesbeek. Weet je jouw lidnummer van het Watersportverbond niet en heb je deze nodig om te kunnen inloggen? Stuur dan een mail naar eitartsinimda.[antispam].@wsvgiesbeek.nl.

Ja, ik meld me aan voor de rescuetraining op 4 maart 2023

Beveiligingscode Beveiligingscode

Jeugd Cadet les CWO Ervaren en Gevorderd

Zwaardbootzeilen (Cadet, Optimist, Laser, L. pico) | 18:00 - 21:00 | deel 1 / 11 | WSV Giesbeek