De havenmeester is in de maand maart op wisselende dagen aanwezig. Hij is wel telefonisch bereikbaar op werkdagen via 0313-631434. De administratie is bereikbaar op dinsdag tussen 9:00 en 17.00uur via 0313 - 63 14 34. Ons clubhuis Ruumzicht is op zaterdagen geopend van 10:00 tot 16:00 uur. Loop rustig binnen voor een kop koffie of thee of warme chocolademelk.

WSV Giesbeek wint landstitel in de Eredivisie Zeilen

Geplaatst op 07-10-2019  -  Categorie: Zeilen  -  Auteur: Redactie

2019-eredivisiezeilen-team-giesbeek-winnaars-met-coachesOnder sterk wisselende omstandigheden zijn dit weekend alle 45 races van de Eredivisie Zeilen gevaren voor de kust van Muiden. Gastheer voor dit weekend was de KNZ&RV te Muiden.

Tot de laatste wedstrijden waren er nog zeven teams die aanspraak maakten op het podium. Het is de jeugd van WSV Giesbeek (team 1: Jan Wanders, Axel van Goethem, Koen Sibbel, Joshua Amato) die er uiteindelijk met de titel vandoor gaat.

De overige tickets voor de Sailing Champions League zijn voor Almere Centraal, WV de Meeuwen en de KNZ&RV.

Hard trainen loont

WSV Giesbeek is het team dat de meeste uren maakt in de J/70 en dat loont. Vorig jaar werden ze al Nederlands kampioen in de J/70, nu winnen ze ook deze verenigingsstrijd.

Teamlid Koen Sibbel zijn reactie op dit weekend: “Er werd ontzettend hard en goed gevaren het hele weekend. De teams zitten erg dicht bij elkaar. We hebben veel getraind het afgelopen jaar en dat betaalde zich uit. De tactiek was om uit de problemen te blijven en bij mindere starts de schade te beperken. We hebben dit hele weekend geen strafrondje hoeven draaien en dat scheelt uiteindelijk natuurlijk flink. We maakten het onszelf op het laatst nog een beetje lastig door een OCS (te vroege start, red.) te varen. Maar pakten daarna de draad weer goed op. We zijn super blij dat het gelukt is!”.

Team 2 leert snel

Team 2 van WSV Giesbeek (Tom Block 19, Pol Klein 17, Mart Kegel 16, Erik van der Hout) is nog vrij onervaren maar leerde snel. Hun starts waren voorzichtig maar de snelheid was heel goed waardoor ze altijd meters inliepen. Zij eindigden op een mooi 14e plaats overall in het klassement.

De volledige uitslagen zijn hier te vinden

Openingsavond Kielboot zeillessen

Valkzeilen | 20:00 - 22:00 | Ruumzicht