Winteractiviteit Compagnie op 25 januari 2020

Geplaatst op 08-11-2019  -  Categorie: Rond- en platbodem  -  Auteur: Redactie

Op zaterdag 25 januari 2020 organiseert de Compagnie hun jaarlijkse winteractiviteit voor alle leden van WSV Giesbeek.

Naar de Zaanse Schans

Waar gaan we heen, wat gaan we doen? Al jaren hebben we iets op ons verlanglijstje staan waar we dit jaar gehoor aan gaan geven. We gaan naar De Zaanse Schans!

De Zaanse Schans ligt aan de Zaan en is een buurt met historische houten bebouwing en is opgezet met de bedoeling dit historisch erfgoed te bewaren. De huizen zijn er bewoond, dus niet zoals in een Openluchtmuseum onbewoond.

Wat is er te zien

Het volgende is er te zien:

• De Kat, de enige nog werkende verfmolen ter wereld
  • Een klompenmakerij
  • Het Wevershuis, heeft tot het begin van de twintigste eeuw dienstgedaan als thuisweverij
  • De replica van de eerste Albert Heijn winkel en nog heel veel meer om deze dag te vullen

Programma

We arriveren deze dag rond 10:30 uur bij het Zaans museum waar we worden ontvangen in de Schanszaal met koffie/thee en een assortiment Verkade koekjes. Na de koffie bezoekt ieder op eigen gelegenheid het Zaans Museum inclusief audiotour en de Verkade Experience.

Om 13:00 uur wordt er in restaurant De Kraai een lunch geserveerd. Na de lunch maakt men een wandeling over de Zaanse Schans naar de steiger van de Windmill Cruises. Om 14:30 uur volgt er een rondvaart van 60 minuten.

Als we om 15:30 uur weer afmeren kan eenieder rustig over de Zaanse Schans teruglopen en nog wat dingen gaan bekijken waarna de bus tegen 16:30 uur weer vertrekt richting de thuishaven.

Maaltijd in Ruumzicht

Barry en Petra wachten ons op met een heerlijke maaltijd voor diegenen die zich hiervoor hebben opgegeven.

De maaltijd bestaat dit jaar uit een a la carte buffet, met verschillende gerechten, zoals ossenhaaspuntjes, spareribs, saté, en varkenshaas, maar ook gamba’s of zalm, zodat men overal ruimschoots van kan proeven. Zoals altijd zal het worden afgesloten met een toetje. De kosten voor deze zeer uitgebreide maaltijd zijn maar € 12,50 per persoon.

De kosten voor deze volledig verzorgde dag zijn inclusief:

• De bus
  • In de bus is er tijdens de heenreis een kop koffie/thee met wat lekkers.
  • Bij aankomst Zaanse Schans ontvangst met koffie/thee en assortiment Verkade koekjes.
  • Entree Zaans museum inclusief audiotour, Verkade Experience en een kleine attentie.
  • Uitgebreide lunch in restaurant De Kraai.
  • Rondvaart van 60 minuten met de Windmill Cruises.
  • Tijdens de terugreis een drankje en wat hartige versnaperingen in de bus.

En bedragen per persoon: € 43,50. Inclusief maaltijd bedragen de kosten per persoon: € 56,00.

Voor de deelnemers zeker geen reden om bij aankomst direct naar huis te gaan, maar gezellig even aan tafel na te babbelen met zijn allen tijdens de afsluitende maaltijd.

P.S. Voor diegenen die in Ruumzicht aan de maaltijd gaan deelnemen zullen er tijdens de terugreis consumptiebonnen verkocht worden voor € 1,75 per stuk.

Opgeven

Opgeven voor deze dag graag vóór 31 december 2019 (met of zonder maaltijd) per email naar erna.theo.scheers@kpnmail.nl

Wees er zoals altijd snel bij, want vol is vol!
Theo en Erna Scheers (tel.nr. Theo 06-13534650, tel.nr. Erna 06-50683593)

Klik hier om het formulier met de informatie te downloaden

En…zoals altijd reizen we niet alleen, alleen met zijn allen!

Jeugd Catamaran Race Training

Volwassenen Laser Radiaal les CWO Basis