Succes voor schipper Michel Visser

Geplaatst op 30-08-2017  -  Categorie: Zeilen  -  Auteur: Redactie

Michel Visser was de overall winnaar in de ORC van de 53e 24-uursrace op 25 en 26 augustus 2017. Michel en bemanning zeilden in de Element, een Waarschip 740 Ocean. En ‘Element’ was in haar element. Er was weinig wind, grotendeels hooguit 5 knopen, wat in het voordeel voor deze behoorlijk overtuigde boot.

Wedstrijdklaar

Er is heel veel gedaan om deze boot op snelheid te brengen. Langere mast, langere giek, nieuwe high aspect Fok, nieuwe grotere spinnaker en een verzwaarde kiel. Verder was al het dekbeslag vernieuwd. Na de meting was de boot klaar om wedstrijden te zeilen onder zeilnummer NED 8836.

Licht weer

Michel en zijn bemanning (Olaf Kersemakers, Knilles van der Schaaf en Bart Sluyter) wonnen deze licht-weer-wedstrijd met overmacht. “Het voelt lekker”, vertelde schipper Visser trots. “Ik heb zes jaar in de tocht meegevaren en nu in de wedstrijd. Dit jaar was het precies onze wind. De Element is een klein bootje, geschikt voor licht weer. En als je dat dan 24 uur hebt, heb je al een voorsprong.”

Broer van

WSV Giesbeek lid Harris Visser is ongelofelijk trots op zijn broer(tje) en bemanning: “Michel weet hoe je de 24-uurs moet zeilen en dat heeft hij nu met verve op eigen bodem gedaan.”

LZ - Cursus Basiscertificaat Marifonie

Cursussen | 09:00 - 13:00 | Lijzijde WSV Giesbeek