Stremming bij sluis Amerongen tot 7 mei 2018

Geplaatst op 12-04-2018  -  Categorie: Algemeen  -  Auteur: Redactie

sluis

Rijkswaterstaat renoveert de drie stuwcomplexen in de Nederrijn en Lek. Een van de onderdelen van de renovatie betreft de sluizen. Dat betekent dat de sluizen in Driel, Amerongen en Hagestein de komende jaren om de beurt 10 weken gestremd zullen zijn. Verkeer vaart dan om via de Waal.

Sluis Amerongen: renoveren voor de toekomst

Op 26 februari startte Rijkswaterstaat de renovatie van de sluis bij Amerongen. Deze sluis is gestremd tot en met 6 mei 2018. De scheepvaart kan in deze periode omvaren via de Waal.

Tijdens de stremming van sluis Amerongen worden de elektrotechnische installaties en de bewegingswerken van de sluisdeuren vervangen. Daarnaast maken we de sluis geschikt voor toekomstige centrale bediening en worden alle verlichtings- en cameramasten vervangen. Tot slot voert Rijkswaterstaat betonreparaties uit in de hele sluis.

Actuele informatie

De scheepvaart wordt op de hoogte gehouden via ‘Berichten aan de scheepvaart’ (BAS-berichten). Actuele informatie over de beschikbaarheid van de vaarweg kun je vinden op de website Vaarweginformatie.nl.

Meer informatie

Meer informatie over het project is te verkrijgen via het gratis informatienummer van Rijkswaterstaat 0800 – 8002 of de projectpagina van Rijkswaterstaat.

LZ - Cursus Basiscertificaat Marifonie

Cursussen | 09:00 - 13:00 | Lijzijde WSV Giesbeek