De havenmeester is in de maand maart op wisselende dagen aanwezig. Hij is wel telefonisch bereikbaar op werkdagen via 0313-631434. De administratie is bereikbaar op dinsdag tussen 9:00 en 17.00uur via 0313 - 63 14 34. Ons clubhuis Ruumzicht is op zaterdagen geopend van 10:00 tot 16:00 uur. Loop rustig binnen voor een kop koffie of thee of warme chocolademelk.

Springcup opmaat voor Nations Cup 2018

Geplaatst op 26-04-2018  -  Categorie: Algemeen  -  Auteur: Redactie

solo-springcup

Op het IJsselmeer bij Medemblik wordt komend weekend (28 en 29 april 2018) gestreden om de Springcup. Deze klassieker bij de Soloklasse heeft dit jaar een speciale twist. Traditioneel maken de Engelsen de dienst uit in de Soloklasse en ook zijn er een aantal echte cracks aanwezig om de Nederlanders een lesje zeilen te leren.

Inzet Solo zeilers

Maar de Nederlandse Soloklasse Organisatie (NSO) denkt daar anders over. Het is de NSO al jaren een doorn in het oog dat de Nederlandse zeilers altijd de tweede viool moet spelen. Ze hebben de laatste twee jaar hard gewerkt om het niveau van de Nederlanders sterk omhoog te krijgen. Daarnaast hebben de Solo'ers hard gewerkt aan de PR van de klasse.

Meer bekendheid Solo zeilers

Beide speerpunten beginnen nu zijn vruchten af te werpen. Jonge mensen vinden steeds meer de weg naar de klasse. Daardoor moet de huidige zeilersgroep hard werken om de jonkies bij de houden.

Nieuwelingen als Paul Dijkstra en Ted Bakker maken het de Nederlandse top steeds moeilijker. Paul greep net naast de hoofdprijs tijdens de Easter wedstrijd bij de KWVL op Loosdrecht. En Ted wist vorig jaar hoge ogen te gooien bij het Open Nederlandse Kampioenschap.

Peerke Kortekaas, al jaren de onbetwiste nummer 1 in de Soloklasse, ziet deze ontwikkeling als een hele goede. “Doordat de top breder wordt worden we allemaal beter” aldus Peerke.

Nations Cup 2018

De Springcup is echter niet het allerbelangrijkste evenement van de NSO dit jaar. De NSO is dit jaar verantwoordelijk voor de Nations Cup (het officieuze wereldkampioenschap). Dit jaarlijkse evenement wordt beurtelings door de Engelse Solo Klasse organisatie en de NSO georganiseerd.

Eens in de vier jaar kiest de NSO het Garda meer als locatie en dit jaar is het weer zover. Meer dan 100 Solo's zullen naar Italië afrijzen voor dit grootse evenement. De Nederlanders zien dit evenement dan ook als het moment om met de Engelsen af te rekenen. Of dat gaat lukken zien we tijdens de Nations Cup van 30 juni tot 3 juli 2018.

Meer informatie

Voor meer informatie over de Solo en de NSO neem dan een kijkje op de site van de klasse. Of mail naar ofni.[antispam].@soloklasse.nl.

Openingsavond Kielboot zeillessen

Valkzeilen | 20:00 - 22:00 | Ruumzicht