Schenking Valk aan Sailability Giesbeek

Geplaatst op 15-05-2020  -  Categorie: Algemeen  -  Auteur: Redactie

wsv-giesbeek-schenking-boot-sailability-rene-segersOnlangs heeft Sailability Giesbeek uit handen van René Segers een polyvalk in ontvangst mogen nemen.

Deze valk is jaren met veel liefde in het bezit geweest van de schoonvader van René. Sinds zijn overlijden heeft de valk enkele jaren nagenoeg ongebruikt in een loods gestaan. De familie wilde dat er weer met liefde mee gevaren zou worden en zocht hiervoor een goede bestemming.

Zo kwamen zij in contact met Sailability-NL die vervolgens, met dank aan Fred Demeijer, bij ons de interesse peilden. Aangezien wij veel gebruik maken van de valken hebben we deze schenking met beide handen aangegrepen.

De Valk

Het betreft een polyvalk met doorgestoken roer compleet met Pega-wegtrailer en buitenboordmotor. De polyvalk heeft een houten mast, giek en gaffel. Daarnaast zijn allerlei accessoires mee gegeven als grote ton, lenspomp, anker, huik, landvasten, dekzeil voor staande mast enz. Doordat dat de valk een aantal jaren in een loods heeft gestaan moest er wel wat aan gebeuren.

Onder handen genomen

Ondertussen hebben een aantal mensen uit de vrijwilligersgroep van Sailability Giesbeek de handen flink uit de mouwen gestoken. Diverse houten delen zijn al gelakt of worden binnenkort onder handen genomen. Binnenkort wordt er ook flink gepoetst.

Naam van de boot

Gezien het feit dat de schoonvader van René, Piet heet, hebben we het idee opgevat onze valk 'Piet' te noemen.

Tewaterlating

We staan te popelen onze Piet te water te laten zodat onze deelnemers rond kunnen varen op onze mooie Rhederlaag.

We houden jullie op de hoogte!

Sportieve zeilgroet,

Robert Koch, coördinator Sailability

Jeugd Cadet les CWO Ervaren en Gevorderd

Zwaardbootzeilen (Cadet, Optimist, Laser, L. pico) | 18:00 - 21:00 | deel 1 / 11 | WSV Giesbeek