Onno Walda start nieuwe cursus

Geplaatst op 30-08-2019  -  Categorie: Algemeen  -  Auteur: Redactie

cursus-klein-vaarbewijs-1

Met ingang van maandagavond 7 oktober start een nieuwe cursus Klein Vaarbewijs 1 bij WSV Giesbeek. Het Klein Vaarbewijs 1 is verplicht voor:

• Een schip met een lengte van 15 meter of meer dat niet bedrijfsmatig gebruikt wordt tot een maximale lengte van 25 meter.
  • Een schip met een lengte tussen de 15 en 20 meter dat bedrijfsmatig wordt gebruikt of daarvoor bestemd is.
  • Een motorboot met een lengte van minder dan 15 meter die een snelheid van meer dan 20 kilometer per uur kan bereiken, dus ook voor een rubberboot met circa 6 pk, of voor een jetski.

Klein Vaarbewijs 1 geldt voor rivieren, kanalen, de randmeren en de kleine (Friese) meren. Docent Onno Walda leert je alles wat nodig is om dit vaarbewijs te halen. Uit ervaring blijkt dat uitleg door een docent onmisbaar is.

Naast het doornemen van de lesstof is het vooral een uitwisseling van de ervaringen die iedereen heeft meegemaakt op het water. En bespreekt Onno de vragen die door cursisten worden gemeld na afloop van het examen. Docenten die lid zijn van VIOK (Vereniging van Instructeurs en Opleiders Klein vaarbewijs) verzamelen deze vragen.

Wanneer

De cursus wordt gegeven op maandagavonden van 20.00 tot 22.00 uur. De eerste cursusavond is op maandag 7 oktober 2019, de laatste bijeenkomst is op 9 of 16 december.

Kosten

De kosten bedragen € 125,00. Dat bedrag is inclusief cursusboek en overig studiemateriaal, maar is exclusief examen en examenkosten. Vamex neemt het examen af op verschillende locaties in Nederland. Via hun website kun je je daarvoor inschrijven. Er worden vragen gesteld over techniek, betonning, manoeuvreren, navigatieverlichting en reglementen. Ook worden meerdere vraagstukken gecombineerd in 1 vraag.

Vanaf 2 januari 2020 zal het CBR de examens afnemen, dit zijn dezelfde examens, er verandert niets, je kunt dan bij elke CBR vestiging examen doen.

Meer informatie en aanmelden

Neem contact op met Onno Walda voor meer informatie via adlaw.onno.[antispam].@wsvgiesbeek.nl of bel hem op 06-55747611. Aanmelden voor deze cursus verloopt via de website van WSV Giesbeek. Kijk hier voor meer informatie.

LZ - Cursus Basiscertificaat Marifonie

Cursussen | 09:00 - 13:00 | Lijzijde WSV Giesbeek