De havenmeester is in de maand maart op wisselende dagen aanwezig. Hij is wel telefonisch bereikbaar op werkdagen via 0313-631434. De administratie is bereikbaar op dinsdag tussen 9:00 en 17.00uur via 0313 - 63 14 34. Ons clubhuis Ruumzicht is op zaterdagen geopend van 10:00 tot 16:00 uur. Loop rustig binnen voor een kop koffie of thee of warme chocolademelk.

Nieuwe coördinatoren Sailability

Geplaatst op 10-04-2018  -  Categorie: Algemeen  -  Auteur: Redactie

robert-koch-coordinator-aangepast-zeilenAnnette Oyevaar en Robert Koch zijn de nieuwe coördinatoren van Aangepast zeilen bij WSV Giesbeek. Ze hebben die rol onlangs overgenomen van Marga Salemink en Marc de Kroon.

Prachtig werk

Robert is sinds vier jaar betrokken bij Sailability Giesbeek, en Annette  twee jaar. "Ik vind het heel leuk en dankbaar om mensen met beperkte mogelijkheden veel plezier te laten beleven met slechts weinig moeite", aldus Robert. Annette vult aan: "Het is letterlijk 'laat je handicap achter op de steiger'. In een zeilboot zijn alle mensen gelijkwaardig. Het is echt mooi om hierbij te helpen en mensen met een grijns op hun gezicht in de boot te zien zitten".

Beide vinden het belangrijk dat de deelnemer voorop staat bij de zeilmomenten. "Waait het bijvoorbeeld haast niet dan ben je misschien geneigd om te denken 'we zeggen het af'. Maar dat doen we dus niet. Want ook al waait het amper, de deelnemers vinden het dan nog steeds heerlijk op het water." vertelt Annette enthousiast.

Samenwerking

Ze kenden elkaar van te voren niet maar al snel zagen ze de voordelen van hun samenwerking in. Annette met haar achtergrond als vakdocent Lichamelijke opvoeding in het speciaal onderwijs, onderhoudt vooral het contact met de deelnemers. Zij inventariseert wat er nodig is voor de deelnemers en zorgt ervoor dat alles geregeld wordt op dat gebied.

En Robert met zijn technische achtergrond, gaat de bootzaken regelen en de coördinatie van de vrijwilligers. "Er is veel belangstelling om te komen zeilen in Giesbeek op de Sailability zeildagen", meldt Robert. "Nieuwe vrijwilligers zijn daarom altijd welkom. Bijvoorbeeld op de startdag op 21 april. Dan kun je zien wat we doen en wat dit betekent voor de deelnemers".

annette-oyevaar-coordinator-sailabilityMeer informatie

Wil je meer weten over Aangepast zeilen in WSV Giesbeek, klik dan hier. Of neem contact op via nelieztsapegnaa.[antispam].@wsvgiesbeek.nl, of rechtstreeks met Annette via 06-42989747 of met Robert via 06-49809833.

Zeildagen Aangepast zeilen WSV Giesbeek

Voor seizoen 2018 zijn er de volgende 14 zeildagen gepland.

• 21 april: startdag
  • 6 en 26 mei