Jeugdzeilers in Cadet sluiten zeilseizoen af

Geplaatst op 20-12-2022  -  Categorie: Zeilen  -  Auteur: Redactie

winnaars-chocolade-cup

Afgelopen 27 november sloten de jeugdzeilers van WSV Giesbeek in de Cadet het zeilseizoen af met een wedstrijd op de Loosdrechtse Plassen. De wedstrijd werd georganiseerd door GWV De Vrijbuiter. In totaal deden er 90 zeilers mee verdeeld over verschillende klassen waaronder 29-ers, O-jollen, Cadetten, Optimisten, Ilca's, Solo's, Splashes, Ynglings en Aero’s. Het was een gezellig maar vooral een sportief evenement.

Jeugdleden

Onze jeugdleden Bram van Goinga (15), Madee Verheul (14), Levi Maes (13), Lars van der Burgt (14) en Luuk Boekhorst (12) deden mee. Ze moesten vroeg opstaan die ochtend want om 09:45 zeilklaar in de haven in Oud-Loosdrecht. Het heeft ook een groot deel van de dag geregend, maar dat kon de pret niet drukken. Er stond een heerlijke wind dus kon er werd lekker geracet.

Prijzen

Bram en Madee hebben zich in de prijzen gezeild maar iedereen kon een welverdiende chocoladeletter ophalen tijdens de prijsuitreiking. Na de prijsuitreiking was er voor ieder die wilde een bord lasagne.

Winterslaap en start trainingen eind januari

Nu twee maanden winterslaap voordat we eind januari 2023 de trainingen weer gaan oppakken met naar alle waarschijnlijkheid een zeetraining op de Noordzee bij Brugge in België. Dit in voorbereiding van het wereldkampioenschap van de Cadet-klasse wat komend jaar ook in België wordt gehouden.

cadet-team

Aprilwedstrijden

Jeugd Optimist les CWO Basis

Zwaardbootzeilen (Cadet, Optimist, Laser, L. pico) | 09:00 - 12:00 | deel 1 / 9 | WSV Giesbeek