Eendaagse cursus Basiscertificaat Marifonie op 11 maart 2023

Geplaatst op 25-11-2022  -  Categorie: Algemeen  -  Auteur: Redactie

Een marifoon is een zend- en ontvangapparaat voor maritieme communicatie. Via de marifoon leg je contact met andere schepen en met walstations, zoals sluizen, verkeersposten of de kustwacht. Zowel op zee als op binnenwater. Goed marifoongebruik draagt bij aan de veiligheid op het water.

Het Basiscertificaat Marifonie is vereist voor het in het bezit hebben en bedienen van een marifoon op het binnenwater. Wanneer je dus vaart op een schip, waarop een marifoon aan boord is dient er minimaal een houder van het basiscertificaat marifonie aan boord te zijn.

Omgang marifoon

Op de cursus leer je om goed met een marifoon om te gaan, te voldoen aan de wettelijke eisen en hoe een marifoon te gebruiken in noodsituaties.

Voorafgaand aan de cursus haal je het lesboek op bij de vereniging. Het is nodig om vooraf enige zelfstudie te doen, anders beheers je de stof onvoldoende om examen te doen. Op de cursusdag zelf is er gelegenheid voor het stellen van vragen en wordt er verdere uitleg gegeven, ’s middags kan dan direct het examen worden afgelegd.

De docent van de cursus is Hans van Gorkom.

Kosten

De kosten voor leden bedragen in 2023 € 130,00 de kosten voor niet-leden € 147,50. Deze bedragen zijn inclusief cursusboek en de kosten voor het examen.

Klik hier voor meer informatie en aanmelden.

Jeugd Cadet les CWO Ervaren en Gevorderd

Zwaardbootzeilen (Cadet, Optimist, Laser, L. pico) | 18:00 - 21:00 | deel 1 / 11 | WSV Giesbeek

Aprilwedstrijden

Jeugd Optimist les CWO Basis