De havenmeester is in de maand maart op wisselende dagen aanwezig. Hij is wel telefonisch bereikbaar op werkdagen via 0313-631434. De administratie is bereikbaar op dinsdag tussen 9:00 en 17.00uur via 0313 - 63 14 34. Ons clubhuis Ruumzicht is op zaterdagen geopend van 10:00 tot 16:00 uur. Loop rustig binnen voor een kop koffie of thee of warme chocolademelk.

Terugblik Combi Oost / CWO-wedstrijden

Geplaatst op 24-06-2018  -  Categorie: Zeilen  -  Auteur: Redactie

2018-06-9-10-cwo-opti

Organisator Duncan Prein van WSV Giesbeek kijkt terug op een geslaagd jeugdwedstrijdzeilweekend op 9 en 10 juni 2018. Op beide dagen was het verschrikkelijk mooi zeilweer: volop zon en windkracht 2 met vlagen naar 3 Beaufort. En waar normaal gesproken meestal volwassenen aan de start verschijnen bij zeilwedstrijden op de Gieseplas, was nu de jeugd aan zet.

Groot aantal deelnemers

Maar liefst 53 zeilers namen deel aan ofwel de Combi Oost wedstrijd of aan de CWO-wedstrijd. De Combi Oost is bedoeld voor de gevorderde jeugdzeilers die verder willen met het wedstrijdzeilen, of die dat al doen. De CWO-wedstrijd is bedoeld voor de kinderen die momenteel zeilles krijgen. Op deze manier komen ze in contact met de wedstrijdsport. Maar voor hen is het ook een mooie oefening om het geleerde in de praktijk te brengen.

Variatie aan boten

Vooral veel Optimist zeilers deden mee aan de CWO-wedstrijd. Niet raar, aangezien dat de meest gebruikte zeilboot is om het zeilen in te leren. Bij de Combi Oost was er een grotere variatie in boten te zien:

Deelnemende zeilverenigingen

De zeilers kwamen van verschillende zeilverenigingen uit de omgeving en zelfs uit Amsterdam: Zeilers van RZ Jason (Arnhem), WV Peter Hensen (Oosterbeek), Zeil- en Motorbootvereniging Deventer, WV de Koenen (Amsterdam), WV De Randmeren (Biddinghuizen) en natuurlijk van WSV Giesbeek.

Op zaterdag werd de dag afgesloten met een barbecue en op zondag met de prijsuitreiking.

combi-oost-2018-start

Repetitie avond Ruumsingers