Cadet herfstkamp 2023

Geplaatst op 26-10-2023  -  Categorie: Zeilen  -  Auteur: Redactie

Klik hier voor een opgemaakt bestand met foto's erbij.

Tijdens het laatste weekend van de herfstvakantie organiseert WSV Giesbeek samen met de Cadet Klasse een zeilkamp. Het is bedoeld om kinderen kennis te laten maken met wedstrijdzeilen in een tweemans zeilboot. Zo kunnen nieuwe teams worden gevormd voor het komende seizoen.

Weersvoorspellingen onheilspellend

Dit jaar waren de weersvoorspellingen voorafgaand aan het zeilkamp onheilspellend, met temperaturen rond de 5 – 6 graden (brrrrr, koud) en stormachtige wind. Maar gelukkig, toen het weekend dichterbij kwam draaide de wind en werd zachte lucht vanuit het zuiden aangevoerd. Het werd een geweldig weekend met weinig tot geen regen, zachte temperatuur en wind van rond 14 à 15 knopen, dat is perfect voor een serieus zeilkamp.

Start op vrijdag

Op vrijdag zijn we gestart met iedereen installeren in tenten, caravans en campers op het kampeerveld. Toen iedereen klaar was zijn we in Ruumzicht gaan eten. Het eten werd verzorgd door enkele geweldige ouders van de zeilers. Het was heel gezellig om met de hele groep daar te eten.

Na het eten gingen we drie boten optuigen in de loods en kregen we les in het optuigen van de Cadet. ‘s Avonds kwam onze sponsor van de Cadetklasse, Frans Budel, directeur/eigenaar van Bouwbedrijf Bumé, een presentatie geven in Ruumzicht over zijn zeilavonturen tijdens de Globe40. Een zeilrace rond de wereld die hij heeft gewonnen. De presentatie gaf hij in Ruumzicht. Het was ontzettend leuk, want Frans had ook zakjes met speciaal eten bij zich, wat ze aan boord aten. We mochten allemaal proeven en dat viel reuze mee, het was erg lekker. De kinderen mochten vragen stellen en dat heeft Frans geweten, want de kinderen waren erg onder de indruk.

Vroeg uit de veren en hardlopen

De volgende dag was het vroeg uit de veren, om te beginnen met hardlopen en oefeningen om de spieren los te maken. Daarna hebben we ontbeten in de Ruumzicht. Voor de zeiltraining was een gast uitgenodigd, Sven Oosterbaan. Een oud-Cadetzeiler en coach tijdens het WK Cadetzeilen in Tasmanië in 2012. Hij begon met een voorbespreking in Lijzijde.

Daarna het water op en zeilen! Het was prachtig weer, dus blije zeilers en coaches!
Eenmaal op de wal, heeft Sven nog een nabespreking gedaan en iedereen bedankt voor de inzet en complimenten gegeven voor de vorderingen die iedereen heeft gemaakt.

Zaterdagavond was het erg gezellig in Ruumzicht met als hoogtepunt de prijsuitreiking van de beste Nederlandse teams tijdens het WK in België deze zomer. Gefeliciteerd voor de Giesbeekse zeilers: Madee Verheul en Bouke Schaap! Zij haalden de beste notering in de Goldfleet. Ook gefeliciteerd voor het team met de beste notering in de promotiefleet: Huib ten Kate en Gijs Zijlmans beide van WV de Koenen uit Amsterdam.

wsv-giesbeek-cadet-herstkamp-2023-71

V.l.n.r. Madee Verheul (WSV Giesbeek), Bouke Schaap (WSV Giesbeek), Fleur Lambooij (Coach Cadet klasse WSV Giesbeek), Gijs Zijlmans (WV de Koenen Amsterdam), Huib ten Kate (WV De Koenen Amsterdam).

Credits foto: Chantal Schaap.

Vriendschappen gesloten

Zondag weer vroeg op en omdat het regende hoefde er niet te worden hardgelopen…. Hahaha. Ontbijten en daarna gingen we direct het water op. Het zonnetje kwam en het werd een geweldige zeildag.

Kortom, het was een zeer geslaagd weekend. Er zijn vriendschappen gesloten, teams gebouwd, nieuwe ervaringen opgedaan, plezier gemaakt, verhalen verteld en toen kwamen de ouders om de kinderen weer op te halen. Da’s jammer, maar het hoort er natuurlijk ook bij. Dankjewel Fleur, Sjuul en Wouter voor de coaching, humor en enthousiasme, Jordi, Wendy en Mireille voor jullie kookkunsten, Tommy, Jos, Ruben en Chantal voor het nachtwaken, Duncan voor je flexibiliteit en alle andere ouders en vrijwilligers die dit kamp hebben mogelijk gemaakt.

Tot volgend jaar!

Voor meer informatie:

Voor de foto's:

Klik hier

Aprilwedstrijden

Jeugd Optimist les CWO Basis

Zwaardbootzeilen (Cadet, Optimist, Laser, L. pico) | 09:00 - 12:00 | deel 1 / 9 | WSV Giesbeek

Volwassenen Laser Radiaal les CWO Ervaren en Gevorderd

Aprilwedstrijden