Verhuur Canadese kano's

WSV Giesbeek is in het bezit van acht Canadese kano's. Je kunt er met z'n tweeën of met z'n drieën in. Alleen leden kunnen een kano huren. Wel mogen er gasten mee die geen lid zijn. We verhuren de kano's in blokken van 2 uur.

Kosten en voorwaarden

De kosten van de huur van een kano voor 2 uur bedragen € 16,50. Je kunt ze huren in blokken van 2 uur vanaf 9.00 uur 's ochtends tot 17.00 uur 's middags.

Per mail ontvang je een factuur voor de huur van de kano('s) na afloop van de reservering.

Voor de huur van de kano is het verplicht dat je in het bezit bent van minimaal zwemdiploma A.

Eigen risico bij huren kano

Voor het huren van de kano('s) geldt een eigen risico van € 100,- per kano in het geval van schade veroorzaakt door toedoen of juist door nalatigheid van de huurder.

Reserveren en annuleren

Eén of meerdere kano's reserveren doe je nadat je als lid bent ingelogd via deze link: https://www.wsvgiesbeek.nl/reserveren/planner

Je kunt een reservering 24 uur voor aanvang van de gereserveerde periode annuleren of verplaatsen naar een ander moment. Ook dat doe je via dezelfde link als hierboven. Ben je je reservering vergeten / is deze niet tijdig geannuleerd dan worden de huurkosten wel in rekening gebracht.

Meer informatie

De havenmeesters kunnen je meer informatie geven over de verhuur van de kano's. Je kunt ze bereiken tijdens de openingstijden van het havenkantoor en/of via retseemnevah.[antispam].@wsvgiesbeek.nl.

Advies: draag een reddingsvest

Het is niet verplicht maar we adviseren het wel: draag een reddingsvest als je gaat kanoën. Het kan je redding betekenen als je in het water valt. Dat is een risico voor iedereen die op het water is.

Een reddingsvest draait je op je rug zodra je in het water ligt. Daardoor kun je blijven ademhalen, ook als je bewusteloos bent. Hieronder lees je enkele tips. Klik hier voor meer informatie.

• Een reddingsvest werkt alleen als je het draagt!
  • Maak er een gewoonte van: aan boord = reddingsvest aan. Draag in ieder geval een reddingsvest bij een watertemperatuur lager dan 15 graden, ’s nachts, bij mist of vanaf windkracht 3 Beaufort.
  • Het vest moet je goed passen.
  • Maak alle sluitingen en de ceintuur vast.
  • Gebruik ook de kruisbanden! Die voorkomen dat het vest over je hoofd uitschiet als je in het water valt of als je aan het vest terug aan boord wordt getrokken.
  • Draag het reddingsvest over je jas, niet eronder.

Verhuurvoorwaarden

Bij het huren van één of meerdere kano('s) ga je akkoord met de volgende verhuurvoorwaarden:

• Je gaat netjes en zorgvuldig om met de kano en de daarbij horende materialen.
  • Je bent op de hoogte van de regels die gelden op het water en zult er alles aan doen om aanvaringen en/of schade te voorkomen.
  • In geval van schade meld je dat direct bij de havenmeester bij terugkomst of via retseemnevah.[antispam].@wsvgiesbeek.nl mocht hij niet in de buurt zijn.
  • In geval van schade bedraagt je eigen risico € 100,- per kano en ontvang je daarvoor een factuur die je per omgaande dient te betalen.