Eredivisie Zeilen

WSV Giesbeek is één van de 18 verenigingen die deelneemt aan het Eredivisie Zeilen in Nederland. De wedstrijden van deze competitie worden gevaren met 18 teams, die ieder een watersportvereniging vertegenwoordigen. Ieder team bestaat uit een viertal zeilers en er wordt gezeild in J70 boten.

Doel Eredivisie Zeilen

Eredivisie Zeilen is opgericht met als doel een serie wedstrijden te creëren tussen Nederlandse watersportverenigingen, om zodoende een landskampioen te bepalen. Korte races, standaard boten en één up and down wedstrijdbaan op unieke locaties is een garantie voor zeilsport op het hoogste niveau.

De volledige competitie bestaat uit 5 wedstrijdweekenden. Gedurende 3 dagen varen 18 verenigingsteams in een vloot van 6 J70's 45 korte races van maximaal 20 minuten. Ieder team vaart op deze manier 15 races per event. Dit levert aan het einde een klassement en een landskampioen op.

Training Team Giesbeek

In het zomerseizoen traint het team elke woensdagavond en op de zondagen. In de winter doet het team mee aan de wintertraining- en wedstrijdserie te Monnickendam.

Alle trainingen staan open voor ieder lid van WSV Giesbeek. Inmiddels zijn er twee J70’s beschikbaar voor de trainingen en wedstrijden.

Informatie

Meer weten over het Eredivisie zeilteam WSV Giesbeek? Mail dan naar neliezeisividere.[antispam].@wsvgiesbeek.nl of Peter Wanders via srednaw.retep.[antispam].@wsvgiesbeek.nl.

Champions League voor Giesbeek in 2020

Eredivisie zeilen 003